Všeobecné obchodní podmínky
I. Úvodní ustanovení
- Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen jako „VOP“) se vztahují na nákup v internetovém obchodě www.prakticke-podlahy.cz
- VOP blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího (v pozici podnikatele, či spotřebitele). Prodávajícím a zároveň provozovatelem internetového obchodu www.prakticke-podlahy.cz, je Luděk Štifner se sídlem Opava, Milady Horákové 1027/2, IČ: 70606145, DIČ: CZ7406235452.
- Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Veškeré obchodní vztahy se řídí zákonem č. 89/2012 Sb., Občanským zákoníkem, v platném znění. Je-li kupujícím spotřebitel, řídí se smluvní vztah dále i zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
II. Uzavření kupní smlouvy
- Veškeré elektronické objednávky, podané prostřednictvím internetového obchodu www.prakticke-podlahy.cz jsou považovány za závazné.
- Podáním objednávky kupující stvrzuje, že se seznámil s platnými VOP (a reklamačním řádem, který tyto VOP obsahují) a že s nimi bez výhrady souhlasí.
- Údaje uvedené kupujícím musí být pravdivé a přesné.
- Formulář elektronické objednávky vyplněný kupujícím je návrhem kupní smlouvy.
- Kupní smlouva vzniká okamžikem akceptace návrhu kupní smlouvy prodávajícím.
- Místem dodání zboží je adresa uvedená kupujícím v objednávkovém formuláři.
- Vlastnické právo ke zboží přechází na kupujícího po zaplacení kupní ceny okamžikem jeho převzetí.
- Kupující se zavazuje a je povinen odebrat závazně objednané a zboží a zaplatit celkovou cenu a případně další poplatky (poštovné, balné, dobírka, vše dle ceníku přepravní služby) uvedené v objednávce.
- Pokud kupující nesplní svůj závazek odebrat a zaplatit objednané zboží, má prodávající právo na náhradu škody (např. poštovné, balné a pod.) vůči kupujícímu a má právo odmítnout další objednávky tohoto kupujícího.
- Vyplněním registračního formuláře nebo objednávky dává kupující prodávajícímu souhlas k shromažďování a archivování osobních údajů o kupujícím a o jeho nákupech. Kupující souhlasí se zpracováním veškerých poskytnutých osobních údajů a jejich zařazením do databáze prodávajícího a to až do doby odvolání tohoto souhlasu, s tím, že s poskytnutými údaji bude naloženo v souladu se zákonem 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů. Žádná data nejsou poskytována třetím osobám. Výjimku z tohoto ustanovení tvoří externí dopravce, kterému je na objednávce předáváno nezbytně nutné minimum údajů o kupujícím, sloužící pro bezproblémové doručení zboží.
III. Expediční lhůty a dodací podmínky
- Termín dodání oznámí prodávající kupujícímu při potvrzení objednávky.
- Zboží se doručuje prostřednictvím přepravní služby na místo dodání formou dobírky a to za cenu dle ceníku této přepravní služby. Osobní odběr není možný.
- Pokud zboží není na skladě a je nutno ho objednat, je o tom zákazník informován.
- Zásilky jsou doručovány k zákazníkům zpravidla do 7 pracovních dnů. Delší doba dodání je u zboží, které není v okamžik objednávky skladem, či zboží, které je upravováno dle individuálních požadavků.
- Veškeré zásilky, které kupující přebírá, je nutno ještě v přítomnosti řidiče přepravní služby prohlédnout z hlediska neporušení či nerozlepení obalů, nerozříznutí originálních pásek a přelepek výrobce. V případě porušení je potřeba zásilku ihned rozbalit a zkontrolovat úplnost obsahu dle expedičního listu. Taktéž je nutno věnovat pozornost skutečnosti, zda souhlasí počet dodaných zásilek s počtem napsaných zásilek na expedičním listu přepravce. Je nutno potvrdit podpisem převzetí pouze skutečného počtu dodaných zásilek. Nebude-li rozdíl zaznamenán na dokladu o převzetí (zaplacení), bude prodávající vycházet z toho, že zboží bylo řádně a v pořádku kupujícímu předáno. V případě zjištěného poškození či neúplnosti zásilky je třeba na místě sepsat škodní zápis o charakteru a rozsahu vzniklé škody nebo soupisu zboží, které v zásilce chybí, případně lze zásilku odmítnout převzít a vrátit zpět prodejci s uvedením důvodu na přepravním listu dopravce. Převzetím a zaplacením dodávky zboží kupující potvrzuje, že dodané zboží nenese známky zjevných vad a poškození.
- Tyto VOP platí pro expedici po České republice. Do zahraničí prodávající zboží neodesílá.
IV. Reklamace
- Případné reklamace budou vyřízeny v souladu s těmito VOP a předpisy platnými v České republice při uzavření smlouvy.
- Je-li kupujícím spotřebitel, činí záruční doba (plynoucí ode dne převzetí zboží kupujícím) 24 měsíců. Je-li na prodávané věci, jejím obalu nebo návodu k ní připojeném vyznačena v souladu se zvláštními právními předpisy lhůta k použití věci, skončí záruční doba uplynutím této lhůty (např. čistící přípravky). Je-li výrobcem zboží poskytovaná delší záruka, je nutno po uplynutí 24 měsíců reklamovat zboží přímo u výrobce.
- Je-li kupujícím osoba, která není spotřebitelem, je na zboží poskytována záruka 12 měsíců ode dne prodeje, s výjimkou zboží, u kterého je uvedena záruka kratší. Je-li výrobcem zboží poskytovaná delší záruka, je nutno po uplynutí 12 měsíců reklamovat zboží přímo u výrobce.
- Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v záruční opravě. V případě výměny zboží za nové v záruční době začíná běžet nová záruka. Záruka se nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním.
- Prodávající nepřebírá odpovědnost za škody vyplývající z neodborné montáže, funkčních vlastností a škod z neodborného používání produktů, stejně jako škod způsobených vnějšími událostmi a chybnou instalací a manipulací. Na vady tohoto původu se nevztahuje poskytnutá záruka.
- Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.
- V případě neoprávněné reklamace nemá nárok na náhradu nákladů spojených s vyřízením reklamace ani kupující, ani prodávající (pokud by se ovšem ze strany kupujícího nejednalo např. o opakovanou bezdůvodnou reklamaci, u které se již dá dovozovat, že jde z jeho strany o zneužití práv, v takovém případě má prodávající nárok na úhradu vynaložených nákladů).
V. Odstoupení od kupní smlouvy - vrácení zboží
- Byla-li smlouva uzavřena pomocí prostředků komunikace na dálku, má kupující - spotřebitel právo dle § 1829 odst. 1 Občanského zákoníku od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů od převzetí plnění (dodání zboží). V takovém případě musí být odstoupení od smlouvy nejlépe spolu s vráceným zbožím odesláno prodávajícímu nejpozději poslední den této lhůty. Zboží je nutno vrátit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy.
- Zboží je třeba doručit kompletní, spolu s původním obalem, nepoškozené a nejevící známky užívání, spolu s dokladem prokazujícím koupi zboží u prodávajícího na adresu: Luděk Štifner, Milady Horákové 1027/2, Opava 746 01. V případě, kdy by vracené zboží bylo poškozené nebo nekompletní, vyhrazuje si prodávající právo uplatnit odpovídající kompenzaci za snížení hodnoty vráceného zboží. Tím není dotčen nárok kupujícího - spotřebitele na odstoupení od smlouvy bez jakékoli sankce. Pokud kupující - spotřebitel takto od smlouvy odstoupí, prodávající mu vrátí částku odpovídající kupní ceně nejpozději do 14 dnů ode dne odstoupení kupujícího - spotřebitele od smlouvy
- Vrácení zboží formou dobírky není možné, doporučujeme jeho zaslání formou balíku. Projev vůle odstoupit od smlouvy je nutno učinit písemnou formou, aby bylo zřejmé a průkazné, že kupující – spotřebitel využil svého práva, neboť zaslání samotného zboží zpět nelze automaticky považovat za projev vůle odstoupit od smlouvy. V případě odstoupení od smlouvy ponese kupující - spotřebitel náklady spojené s navrácením zboží, a jde-li o smlouvu uzavřenou prostřednictvím prostředku komunikace na dálku, náklady za navrácení zboží, jestliže toto zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
- Prodávající je oprávněn již bez dalšího odečíst z částky odpovídající kupní ceně jakékoliv své finanční pohledávky vůči kupujícímu.
- Toto právo kupujícího – spotřebitele se mimo jiné výjimky stanovené § 1837 Občanského zákoníku nevztahuje na dodávku zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu, jakož i zboží, které podléhá rychlé zkáze, tedy např. na podlahovou krytinu, která byla upravena na míru dle pokynu kupujícího.
VI. Odstoupení od kupní smlouvy ze strany prodávajícího, právo na změnu ceny
- Prodávající si vyhrazuje právo zrušit objednávku nebo její část v těchto případech:
- zboží se již nevyrábí nebo nedodává;
- výrazným způsobem se změnila cena zboží.
- Prodávající si vyhrazuje právo změny cen. Platné ceny jsou potvrzeny kupujícímu v okamžiku potvrzení objednávky. Je-li platná cena totožná nebo nižší než na objednávce, zboží je dodáno za platnou cenu v okamžiku přijetí objednávky. Pokud je cena vyšší, než cena uvedená na objednávce, prodávající neprodleně o této skutečnosti informuje kupujícího.
VII. Závěrečná ustanovení
- Zasláním objednávky kupující bez výhrad akceptuje cenu zboží, podmínky dodávky a veškerá ustanovení VOP ve znění platném v den předání objednávky, jakož i v den odeslání zboží kupujícímu.
Dne 1.1.2014 v Opavě.